پرهیز از خرید و فروش طلا در شرایط هیجانی/ حراج‌های بانک مرکزی حباب سکه را کاهش می‌دهد

پرهیز از خرید و فروش طلا در شرایط هیجانی  حراج‌های بانک مرکزی حباب سکه را کاهش می‌دهد
با توجه به شرایط فعلی بازار طلا و سکه خرید و فروش پیشنهاد نمی‌شود؛ بهترین زمان برای خرید در مواقع آرامش بازار است.
کد خبر : ۱۶۷۳۳۰

محمد کشتی‌آرای؛ کارشناس ارشد بازار طلا و سکه در گفتگو با خبرنگار ایبنا، اظهار کرد: این روز‌ها قیمت جهانی طلا تغییرات مختصری دارد. البته این بعد از افزایش‌های پی در پی قیمت انس طلای جهانی بود که تا سقف تاریخی ۲۶۸۵ دلار افزایش پیدا کرد، اما در حال حاضر قیمت انس طلای جهانی مجددا در محدوده ۲۶۴۰ دلار تا ۲۶۵۰ دلار در نوسان است.

 

وی افزود: بازار جهانی طلا (اونس) در هفته‌های گذشته تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو آمریکا و کاهش نرخ بهره بانکی افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد. این افزایش با خبر احتمال حمله ایران به اسرائیل تشدید شد، اما با گذشت چند روز از حمله و عدم پاسخ اسرائیل، شاهد کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی بودیم.

 

هیجانات کاذب بازار ارز قیمت طلا و سکه را افزایش داده است

 

کشتی‌آرای با بیان اینکه هیجانات کاذب بازار ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است، گفت: هیجان کاذبی در قیمت انس طلای جهانی مشاهده نمی‌شود، اما این روز‌ها اتفاقات سیاسی منطقه و همچنین اتفاقات سیاسی داخلی باعث شده که نرخ ارز نوسانات زیادی داشته باشد و همین نوسانات قیمت ارز، بازار طلا و سکه را با هیجانات کاذب مواجه کرده است. بطوریکه حباب سکه تا بالای ۹ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی در روز‌های دوشنبه هر هفته در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حراج سکه برگزار می‌کند، گفت: حراج‌های پی در پی سکه توسط بانک مرکزی باعث شده که روند افزایشی حباب سکه کاهش پیدا کند. در حال حاضر سکه با توجه به قیمت انس طلای جهانی و نرخ ارز حباب بسیار بالایی دارد که به بیش از ۹ میلیون تومان رسیده است. حباب ۹ میلیون تومانی سکه نشان از هیجانات کاذب قیمتی در بازار طلا و سکه دارد.

 

این کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط فعلی خرید و فروش طلا و سکه کار درستی است؟، اظهار کرد: همواره پیشنهاد می‌شود که در مواقعی که بازار‌ها هیجانی هستند از خرید و فروش و هر نوع داد و ستدی خودداری شود. با توجه به شرایط فعلی بازار طلا و سکه بنظر بنده به هیچ وجه خرید و فروش پیشنهاد نمی‌شود. بهترین زمان برای خرید طلا و سکه در مواقعی است که بازار با آرامش همراه است.

 

حراج سکه بانک مرکزی حباب سکه را کاهش می‌دهد

 

این کارشناس بازار طلا و سکه در ادامه گفت: برگزاری حراج سکه در روز‌های دوشنبه توسط بانک مرکزی باعث شده که حباب سکه از روند خودش کاهش پیدا کند و در روز‌های آینده نیز این حراج ادامه خواهد داشت؛ بنابراین بالای ۹ میلیون تومان حباب ناشی از هیجان بازار داخلی و افزایش تقاضای کاذب خرید سکه است. با کاهش هیجانات و برقراری آرامش در بازار طلا و سکه قیمت می‌تواند به تعادل برسد.

 

وی در پایان تاکید کرد: اگر بانک مرکزی حراج سکه طلا را انجام نمی‌داد، بدون شک حباب سکه امروز به بیش از ۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسید.

 

 

نویسنده: علی بردبار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر